• Wycieczka szkolna „Poznajemy Roztocze”

• Chcąc zakończyć rok szkolny akcentem turystyczno-podróżniczym, uczniowie klas V, VI, VII, VIII wyjechali w dniach 13-14 czerwca 2023 roku na wycieczkę „Poznajemy Roztocze”.
            Nie dość, że od pierwszej chwili dopisywały nam humory, sprzyjała pogoda, to udało nam się zobaczyć piękne zabytki i zachwycić się walorami przyrody pięknego Roztocza.
            Zwiedzanie zaczęliśmy od Zamościa. Po wesołym spacerze w ZOO udaliśmy się na spotkanie z przewodnikiem, który opowiadając historię grodu Zamojskich ukazywał walory architektoniczne tego starego miasta. Zamość – Perła Renesansu z przepięknym Rynkiem Wielkim i historycznym zespołem miejskim, licznymi zabytkami znajdującymi się w Muzeum Zamojskich. Drugi dzień poświęcony był zatopionemu w zieleni Zwierzyńcowi i okolicom. Umykając przed deszczem wędrowaliśmy wzdłuż Rzeki Tanwi, która wijąc się, tworzyła malownicze zakola prowadząc nas do wodospadów o wymownej nazwie „Szumy”. Do domów wszyscy wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń. Wycieczka, dostarczyła niezapomnianych przeżyć. Była zwieńczeniem nauki, a teraz ….już tylko wakacje!!!

• GMINNE ZAWODY SPORTOWO-POŻARNICZE

• Współpraca z OSP Nowosielce zaowocowała udziałem w gminnych, młodzieżowych zawodach sportowo-pożarniczych, które odbyły się 10 czerwca w Mirocinie.
            Naszą miejscowość reprezentowali uczniowie: Julia Lonc, Zofia Chmielecka, Emilia Skawina, Nadia Mroszczyk, Lena Lenar, Marcelina Curzytek, Emilia Tonia, Zofia Peszek, Grzegorz Lis, Michał Kupiński i Emil Pęcek.
            Sztafeta, rozwinięcie bojowe oraz musztra to konkurencje szkolenia pożarniczego, dzięki którym poznaliśmy i nauczyliśmy się obsługiwać sprzęt gaśniczy, wiązać węzły, a przede wszystkim poprawiliśmy swoją sprawność fizyczną poprzez aktywne spędzanie wolnego czasu po szkole.

• "Wszystkie dzieci nasze są..."

• "Wszystkie dzieci nasze są..." - pod tym hasłem w Rozborzu w dniu 5.06.23r. odbył się Gminny Konkurs Recytatorski. Poziom, jak przyznali wszyscy nauczyciele, był bardzo wyrównany i wysoki. Naszą szkołę godnie reprezentowali uczniowie klasy V- Marcelina Curzytek i Michał Kupiński.

• DZIEŃ TALENTÓW W NASZEJ SZKOLE

• Dzień Dziecka to szczególne święto. W naszej szkole w tym roku obchodziliśmy go w nietypowy sposób. Już od samego rana trwały przygotowania do prezentacji niezwykłych umiejętności naszych podopiecznych. Pogoda i humor dopisały wszystkim. Uczniowie mieli możliwość wykazania się w rożnych dziedzinach np. śpiew, gra na instrumencie, malarstwo, taniec, sport... Oprócz umiejętności, mogli zaprezentować swoje zainteresowania. Ogromną ciekawość wzbudził haft matematyczny, bogaty zbiór pamiątek przeszłości, minerały. Swoją niecodzienną pasja podzieliła się z nami Kinga Truszkiewicz. Grzegorz Lis wyrasta na szkolnego Masterchefa. Już dziś nie możemy się doczekać obchodów Dnia Dziecka w przyszłym roku. Czym nas jeszcze mogą zaskoczyć nasi podopieczni? Czekamy z niecierpliwością.

• PREZENTACJA PODRÓŻNICZA

• 30 maja 2023 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w prezentacji podróżniczej przygotowanej przez Pana Michała Maruszaka, który opowiadał i przedstawiał zdjęcia ze swojej wyprawy do Iraku. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem prezentacji. Dziękujemy!